Cum sa planifici un circuit turistic in Romania

Mulţi dintre noi ne aventurăm peste graniţe în vacanţă, alegând destinaţii celebre, dar să nu uităm că nici România nu e de lepădat. Nu este deloc un secret că ţara noastră ascunde multe comori, mai mult sau mai puţin cunoscute, şi ar fi păcat să nu luam exemplul mulţimilor de străini care au aflat de frumuseţile României şi o aleg ca destinaţie de vacanţă. Gasiti in articol Cum sa planifici un circuit turistic in Romania.

Mulţi dintre ei vin de peste tot din Europa cu rulota sau cu maşina personală pentru a vedea România. Este o metodă cat se poate de ieftină şi convenabilă care poate fi adaptată de orice român dornic să experimenteze un tur în propria sa ţară, purtat de propriul autoturism.Chiar daca nu aveţi experienţă în planificarea vacanţelor şi aţi preferat de multe ori să mergeţi pe mâna unei agenţii, veţi afla în continuare cum poate fi transformată organizarea concediului într-un joc care nu impune limită de jucători şi nici de vârstă.

Cum sa planifici un circuit turistic in Romania

Pasul 1. Lista destinaţiilor

Începeți jocul prin a vă întreba ce anume v-ar plăcea să vizitaţi. Romania vă pune la dispoziție o gama largă de obiective, de la cele naturale (care fie vorba între noi, nu costă nimic – să nu uitam: „The best things în life are free„) pana la cele culturale (de tipul monumentelor istorice, muzeelor etc.) care implică o taxă de vizitare, care de regulă este foarte mică.

Faceți puțin surf pe internet pentru a vă întocmi o listă cu obiectivele care v-ar interesa. Puteți căuta pe bloguri de călătorii, pe site-urile wiki, sau oriunde vă trimite prietenul nostru Google; este extraordinar de ușor să găsiți informații în ziua de azi.

Tips:

Evitați să includeți pe listă obiective din toată ţara, cu excepția cazului în care planificați o vacanţă de cel puțin 1 lună, şi implicit un tur care se întinde pe întreg teritoriul României. Daca dispuneți de 2 săptămâni, încercați să combinați 2, maxim 3 zone alăturate ale României, din simplul motiv ca nu veți avea timp să străbateți toata ţara şi să mai aveți timp şi să vedeți ceva şi să vă odihniți.
Foarte importantă este verificarea, pentru fiecare obiectiv în parte, a drumului de acces (după cum știți, în România drumurile sunt uneori o problemă), a programului de vizitare (anumite obiective sunt închise lunea, sau în alte zile) şi a timpului şi a dificultății de acces, în cazul obiectivelor naturale, la care se ajunge pe un traseu.
Biserica fortificata din Aiud

Harta Romania - Cum sa planifici un circuit turistic in Romania

Harta Romania – Cum sa planifici un circuit turistic in Romania

Pasul 2. Harta

După ce ați definitivat lista, rămâne să alegeți între varianta clasică şi varianta electronică de marcare pe hartă. Indiferent daca folosiți pioneze colorate (se găsesc la librărie) şi o harta agăţată în cui sau o hartă electronică (cum ar fi Google Map, sau alte instrumente precum Travel map de la Trip advisor sau Dopplr), începeți să vă localizați, cu cât mai multă exactitate, fiecare obiectiv de pe lista pe care aţi întocmit-o la pasul 1.

Tips:

Personal, recomand varianta clasică, deoarece o hartă tipărită a României permite o mai bună localizare a obiectivelor şi conține mult mai multe informații decât o hartă electronică.
Daca optați pentru varianta clasică, foarte utilă este o hartă rutieră a României, care se poate găsi la orice benzinărie şi în librarii, pentru un preț foarte mic. Mai exista şi hărți turistice ale României, care în mod evident sunt mai folositoare pentru că oferă sugestii pentru obiective, care sunt deja localizate pe aceasta, dar costa un pic mai mult (de ex. 90 de lei la Diverta).

Pasul 3. Traseul

După ce aveți toate pionezele (reale sau virtuale) puse pe hartă, imaginați-vă un traseu care să treacă prin toate, sau majoritatea. Scopul este găsirea unui traseu optim, traseul cel mai scurt (dar care să urmărească în mare drumurile europene şi naționale), cat mai apropiat de conceptul de circuit, care să nu treacă pe doua ori pe același drum, decât în cazul în care nu există alta soluție.

Tips:

Important este să nu va grăbiți la acest pas. Este posibil ca din diferite motive, să va răzgândiţi de mai multe ori, până găsiți un traseu optim. Optim înseamnă şi o economie de kilometri, şi deci o economie la costul combustibilului.
În timp ce vă stabiliți traseul este posibil să realizați că anumite obiective sunt mult prea departe de firul logic al traseul, şi vă abat foarte mult din drum, caz în care trebuie găsit un compromis. Fie se renunță la locațiile respective, fie, daca ţineţi neapărat să le vedeţi, să modificați traseul.
Traseul nu se finalizează de multe ori în aceasta etapă, ci se poate modela până la final, când sunt stabiliți toți parametrii excursiei, în special locațiile de cazare.

turism-intern-romania

Cum sa planifici un circuit turistic in Romania

Pasul 4. Planificarea pe zile

Partea mai grea constă în a estima cât de multe pot fi văzute într-o singură zi. Este foarte important să nu faceți supraestimări, ci să vă gândiți câţi kilometri puteți parcurge pe zi, şi cât timp petreceți la fiecare obiectiv. Depinde foarte mult de fiecare ce proporție alege între timpul petrecut la volan şi timpul petrecut vizitând.

Tips:

Recomand în medie în jur de 200 km/zi.
Încercați să ajungeți la locul de cazare înainte de apus.

Pasul 5. Cazarea

După ce ați stabilit cam prin ce zona ar trebui să înnoptați în fiecare zi, începeți vânătoarea locurilor de cazare. Sau, şi mai mult, luați în considerare acest pas combinat cu pasul 4.

Având în vedere că scopul este o vacanţă cu buget cât mai mic, ideale pentru un ‘road trip’ sunt campingurile.

Sigur, cei care nu am mai fost la camping din anii ’80 – ’90 pot fi sceptici, pe bună dreptate. Însă în ultimul timp condițiile campingurilor de alta dată s-au cam evaporat. Exista o multitudine de campinguri care respecta modelul european, unele sunt chiar administrate de străini. Condițiile sunt cam următoarele: locuri atât pentru corturi şi rulote, dar şi la pensiune sau căsuţe, restaurant, băi curate cu dușuri, toalete, prize, etc., unele chiar şi cu sală de mașini de spălat, terenuri de joacă, piscină şi multe alte facilitați, cum ar fi prize pentru locurile de cort. Toate acestea la preţuri foarte mici, undeva în jur de 40 – 50 de lei / noapte pentru 2 persoane cu un cort sau 65 de lei / 2 persoane la căsuţe. Daca sunteți obișnuiți la cort, puteți campa în locuri neamenajate (dar atenție, în care aveți voie!) şi atunci costul este 0 lei.

Pe lângă campinguri, fiindcă nu sunt chiar la tot pasul, puteți opta pentru pensiunile micuțe, unde o noapte costă în jur de 60 – 100 lei/ camera de 2 pers.

Tips:

Aici veți găsi o listă generoasă de campinguri.
Notați-vă planificarea pe zile a obiectivelor şi a traseului, precum şi variantele de cazare (măcar 2 pe noapte) într-un carnețel de bord pe care să îl luaţi la drum.
Sunați la locul de cazare la care vreți să înnoptaţi chiar în ziua respectivă (când sunteți siguri că o să ajungeți), ca să verificați daca au locuri. Puteți suna şi mai devreme, dar riscați să nu ajungeți în cazul în care, fie că doriți sau nu, vă modificați traseul.
Este posibil ca dintr-un motiv sau altul, într-o seara să nu ajungeți la locul de cazare planificat. Nu este un motiv de îngrijorare. Variantele cele mai ieftine sunt: instalarea cortului într-un loc care vă permite acest lucru şi care este cât de cât sigur, găzduirea la localnici, care sunt mai mult decât bucuroși să vă primească în caz de nevoie, în schimbul unei mici sume, sau dormitul în mașină. Varianta mai costisitoare este să mergeți la un hotel / vila / pensiune despre care nu știți nimic, dar care este la îndemână.

romania-circuit turistic

romania-circuit turistic

SFATURI DE LUAT LA DRUM

Nu uitați să notați dinainte, pentru fiecare locație, cum se ajunge, o adresă, sau chiar şi coordonatele GPS.

În fiecare seară verificați ce traseu aveţi planificat pentru a doua zi. Poate v-ar plăcea să va notați şi numărul de kilometri parcurși în fiecare zi.

Nu plecați la drum cu ideea: ajung acolo cu orice chip. Uneori va trebui să renunțați, fie pentru ca drumul este foarte prost, fie pentru ca se înserează şi nu mai este timp, sau din alt motiv.

Daca un drum secundar apare pe hartă, nu înseamnă automat că este şi practicabil. Poate fi închis pentru lucrări, poate fi plin de gropi sau pur şi simplu poate fi blocat pe parcurs.

Mare atenţie la pensiunile care se află pe un astfel de drum (plin de gropi), la care mai bine renunţaţi.

Deși percepțiile de drum prost sunt diferite de la om la om, este bine ca înainte de plecare să va uitați puțin pe bloguri sau forumuri pentru a vă face o idee despre starea unui drum.

Verificați cortul înainte de plecare: să aibă toate componentele necesare şi să știți să-l montați.

Nu uitați să alimentați cu destul timp înainte ca acul să ajungă pe roșu. Exista zone în care benzinăriile nu sunt ca ciupercile după ploaie, şi trebuie să vă asigurați din timp că nu rămâneţi fără combustibil. Pentru media de 200 km/zi, alimentarea se face cam la 2, maxim 3 zile.

Recomandam pentru drum:

Atlas rutier: este mult mai folositor decât o simplă hartă rutieră.
(Mare atlas rutier 1:200.000, ediţia 2009/2010, 70 lei)

GPS: folosiți-l, dar nu vă încredeți orbește în el. Doar cu harta sau atlasul vă puteţi descurca de minune. În România este riscant şi el nu știe daca un drum este sau nu practicabil.

Pentru camping ar fi bine să nu uitați să luați: o frontală sau lanterna, soluţie/spray împotriva ţânţarilor, saltea sau izopren, o pătura, saci de dormit (daca mergeți la munte, saci de confort 0-10 grade pentru vară), perne, daca știți că aveți nevoie, ladă frigorifică, sfoară de întins rufele, prelungitor electric, trusă medicală, şi dacă aveţi loc în maşină, masă cu scaune pliante.

sursa: http://bloguldecalatorii.ro/2010/03/cum-sa-planifici-un-circuit-in-romania.html

Posted in Concedii, vacante si calatorii, Sport si fitness and tagged , .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *